הלקוחות לא מגיעים
מרכזי הקניות פתוחים, הקניונים עובדים, הסחורה בשפע, המרכולים לא מביישים מרכולי ענק בארצות הברית הגדולה, אבל הלקוחות לא מגיעים. ואפילו שהמוצרים נמכרים "כמעט חינם" הלקוחות לא מגיעים.
כ יועץ עסקי אני יכול להסביר את הקיפאון בתחום הקמעוניות "לאנשים אין כסף" וזאת רק ההתחלה של 2014 וכבר מחקרים מראים קיפאון וצריכה ירודה בשוק הקימוני.
בשנת 2013 בסקר שערכה שופטרנדס ונילסן עלה כי 34% מהצרכנים בישראל הביעו עמדה כי בשנת 2014 הם ירכשו פחות, והאמת שלפי סקרים המתפרסמים בימים האחרונים באמת יש ירידה דרמטית בצריכה הקמעונאית בישראל.
כ יועץ עסקי חשוב לי להביא כאן מקטע של נתון סטטיסטי המראה כי מתחילת חודש ינואר 2014 מסתמנת ירידה בצריכה, הירידה נספרה באחוזים והיא עומדת על 1.8% כאשר בשלושת המרכולים הגדולים בישראל יש ירידה של 3.7%. המדאיג הוא שעל פי הסקרים כמות הלקוחות לא יורדת כמות הרכישות היא זו שיורדת אנשים פשוט קונים פחות.
כ יועץ עסקי אני יכול להבין כאשר השכר לא ריאלי, כאשר ההיטלים היושבים על בעלי עסקים אם זה בתנאים הסוציאליים של העובדים, אם זה בקיטון הפעילות, אם זה בתחרות האיומה הנמצאת בכול פינה ופינה, עם זה במיסוי ובארנונה ובמס שלטים ובמכון התקנים היטלים וכול מה שלא נרצה אין פלא שאנשים ממחזרים, קונים פחות אוכל וצרכים אישיים וממחזרים ומצטמצמים עד לכדי ירידה משמעותית בכוח הקנייה שלהם
יותר מזה, אם ניקח את כול המבצעים הנמכרים במרכולים או ברשתות נסין כי העלות של המשווק לא פוחתת מה שפוחת זה הרווח של המשווק רווח שמוחק את הכדאיות באחוזים רבים, או יותר נכון מאפשר עם מדובר במרכול גדול להעמיס את הרווח או התקורה על פריטים הנמכרים בעלות גבוהה יותר או אם מרווח יותר גבוהה שהרי אחרת אנו נראה כאן קריסה של מרכולים או רשתות גדולות כמו שראינו בעשור האחרון.
דבר נוסף זה הריבוי. הריבוי נותן יותר אפשרויות לצרכן הישראלי לרכוש היכן שהכי בזול, היום ניתן כבר לראות במרכולים, בסופרים, במרכזי קניות של הפארם אנשים מסתובבים עם גזרי עיתונים או קופונים ורוכשים רק מבצעים....רק מבצעים... בדיוק כמו בארצות הברית של עשרות השנים, התופעה הזאת היא כנראה שמדאיגה את בעלי הרשתות והמרכולים כי המוצרים היותר רווחיים שלהם פשוט לא נמכרים וזו סכנה למפלצות המרכולים שקמו בשנים האחרונות חדשות לבקרים.
בדרך כלל אני מוצא פתרונות למצבים כאלה אבל הפתרונות הם ברמת הפרט ולא הכלל.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון